luni, 12 octombrie 2009

"Meseria" de parinte


Ma tot intreb cum e mai bine sa-ti educi copiii in zilele noastre.Eu am fost educata frumos.Mama ma pocnea de-mi sareau fulgii daca spuneam "du-te dracu" ,nu mai vorbesc de alte injuraturi.Am fost invatata sa spun te rog si multumesc ,sa vorbesc frumos ,sa-mi astept randul ,sa fiu ascultatoare sa nu comentez prea mult....Deh,mama saraca ,femeie cu mult bun simt de la tara nu s-a gandit niciodata ca vor veni vremurile astea si ca de fapt ea va creste o inadaptata care a trebuit dupa varsta de 20 de ani sa-si faca singura inca o data educatia si sa invete sa dea din coate ca sa poata sa razbeasca.Si mi-a fost al naibii de greu.
Munca pe care o fac ma face sa intru in contact cu copilasii de la gradinita.Copiii sunt fascinanti.Caracterele lor se observa inca de cand sunt mititei.Vad nazdravanii si nazdravanele clasei,vad fetitele cuminti,domnisorele ,extrem de gingase si firave,vad paracioasa clasei,avem si "golanasii" clasei,cei care injura birjareste si ii invata si pe ceilalti acelasi lucruri si care spun ca ar prefera un meci in loc de desene animate.Una peste alta ,in colectivul acela mic se pot vedea deja cei care stiu sa se descurce ,sa obtina ceea ce vor cu orice pret ,si cei care nu reusesc si-i buseste plansul la cea mai mica nereusita.Sigur ca viata ii va pregati pentru multe,ii va slefui si educa in functie de experientele prin care vor trece.Insa intrebarile mele raman totusi fara raspuns....Mai traim oare vremuri in care copiii educati frumos au sanse sa razbeasca?Merita sa-i protejam pe copii riscand sa nu-i invatam sa stie sa piarda?Sa-l invat sa spuna "te rog" si "multumesc" sau sa-l invat sa obtina ceea ce vrea prin orice mijloace.Oare cum o fi mai bine?

Niciun comentariu: