sâmbătă, 26 septembrie 2009

Secolul vitezei

Dimineata cand plec spre serviciu imi place sa urmaresc oamenii.Defect profesional...de ceva
vreme incoace am devenit extrem de analitica.Bucurestenii au un ritm ametitor.Isi beau cafeaua
in statia de autoboz,obositi,cu ochii umflati, trag dintr-o tigare si sorb o gura din cafeaua
pe care nu au mai avut timp sa o bea acasa.Se izbesc unii de altii ,cuvantul "ma scuzati"
iesind demult din vocabularul lor.Toti ne luptam si dam din coate sa urcam in 335-ul care vine
rar si intotdeauna aglomerat,fara a ne mai intresa ca mai sunt unii care trebuie sa si
coboare.Intr-o dimineata ,aveam langa mine trei femei gravide ,si nimeni nu a catadicsit sa se
ridice sa le dea locul desi era evident ca ele nu se simteau tocmai bine si incercau disperate
sa-si fereasca burta de coatele celor din jur....
Si totusi....intr-o zi doi batranei ,in masina la usa din fata.Ea o doamna la vreo 75 de
ani,extrem de aranjata,cu palariuta si manichiura facuta....El un domn de aceeasi varsta ,in
baston ,extrem de pedant.Erau primii ,langa usa ,in spatele lor mare imbuzeala...masina
opreste..Domnul"va rog ,coborati"....doamna"nu va rog ,coborati dumneavoastra",domnul"nu,nu se poate ,va rog coborati".....isi tot faceau manierat semne cu multa eleganta.Din spate"haideti
ba,coborati odata"...M-am intristat....Scena fusese demna de "codul bunelor maniere" si m-am
gandit ca atunci cand o sa fiu de varsta lor,in autobuz ,probabil ca unul imi va zice "hai fa
,cobori odata".

Niciun comentariu: